Svi postovi po kategorijama

Svi postovi Organskog carstva po kategorijama

  Kako bi Vam omogućila lakše snalaženje i traženje objavljenih postova Organskog carstva složila sam ih po kategorijama. Klikom na bilo koji naslov direktno se otvara Vaš željeni post. :) Korak po korak do vlastitog organskog vrta: Čišćenje i priprema zemljišta Izrada tople gredice Sjetva mog eko povrtnjaka Vrtlarski radovi u rano proljeće Kako složiti kompostnu hrpu? Kako povećati broj glista u organskom vrtu? Početak vrtlarske sezone Mješovita sadnja Osnove organskog vrtlarenja 1. dio Osnove organskog vrtlarenja 2.dio Urbani vrt 1.dio Urbani vrt 2. dio Božje ovčice kao zaštitnice organskog vrta Recikliranje jesenskog lišća Kako pripremiti organski vrt za zimu Prepoznavanje tipa tla u vašem vrtu Poboljšanje strukture tla i njeni poboljšivači Određivanje i mijenjanje pH vrijednosti tla Biljke kao indikatori tla Planiranje plodoreda u organskom vrtu Malčiranje - prekrivanje tla organskom masom Sjetva sjemena u zatvorenom - uzgoj presadnica Planiranje sjetve/sadnje u organskom vrtu B il

Vrtlarski radovi u rano proljeće


Vrt u veljači.

Nicanjem prvih korova u vrtu, započeli su i moji vrtlarski radovi. Kako je vrijeme u ožujku bilo uglavnom sunčano i toplo, trudila sam se da iskoristim svaki trenutak, pa sam uspjela svoj vrt urediti i pripremiti za sjetvu ranog povrća.

Počistila sam vrtne staze i posula ih sjeckanim grančicama od obrezivanja voćaka, kako bi bile prohodne, jer zemlja se još nije prosušila od kiša, koje su neumorno padale tokom cijele zime.

Granje od orezivanja  usitnjeno u vrtnoj sjeckalici.
Vrtne staze posute sjeckanim granjem.


Započela sam s čišćenjem gredica u svom povrtnjaku, tako što sam počupala tek iznikle korove i biljne ostatke prethodnih kultura, te ih iskoristila  za slaganje nove kompostne hrpe.






 Kompostnu hrpu koju sam složila u jesen  sam preokrenula i u nju dodala mlade  koprive i stolisnika, kako bi ubrzala proces razgradnje organske mase. Kompost bi trebao biti zrel do svibnja, kada  će mi biti potrebna veća količina za sadnju različitih presadnica.





Naime, češćim preokretanjem tj. prozračivanjem, kompostna hrpa se zagrijava (postiže temperaturu i višu od  60 Celzijevih stupnjeva), što dovodi do brže razgradnje biljne mase, ali i do uništavanja mnogih štetnih organizama i sjemena korova.

U svom povrtnjaku u veljači, napravila sam dvije tople gredice (izradu tople gredice opisala sam u jednom od prijašnjih postova), te u njih posijala već početkom ožujka rani kupus, brokulu, korabu, cvjetaču, poriluk, razne vrste salata, ali posijala sam i krastavce i tikvice, iz znatiželje da vidim je li moguće u ovoj gredici u rano proljeće uzgojiti kulture koje su izuzetno osjetljive na niske temperature. Ako biljčice prežive, nadam se ranoj berbi. Naravno, gredicu sam prekrila agril folijom, jer ona podiže temperaturu za nekoliko stupnjeva, a biljke će, kada niknu, zaštiti od proljetnih mrazeva.

Topla gredica - klijalište za uzgoj presadnica.

Kada se zemlja dovoljno prosušila, započela sam sjetvu na  otvorenom. Prvo sam posijala visoki grašak i za njega napravila potporanje u obliku šatora (tzv. indijanski šator), a kada za to dođe vrijeme, ispod šatora ću posaditi tikvice.

Nekoliko biljčica graška ispod šatora.

Rotkvica sijana sa mrkvom.

Mrkvu sam sijala pomiješanu sa sjemenom rotkvice, jer rotkvica brzo raste i kada se počupa, mrkvi će ostati prostor da se širi, (ovakvom sjetvom mrkvu neće biti potrebno rašćupavati), oko mrkve sam sadila crveni luk,  kako bi se međusobno štitili od mrkvine i lukove muhe.





Posijala sam i nekoliko gredica špinata (višak će biti odličan za zelenu gnojidbu), nešto cikle, pastrnjaka, peršina - a sa sjetvom ću nastaviti i u travnju.




Na sve gredice sam posula  kompost od prošle godine, te ga lagano ugrabljala u zemlju prije same sjetve.






Krompir sam posadila na dva različita načina - jedan dio u zemlju, a drugi dio pod slamu, pa ću moći napraviti usporedbu, koji način je bolji kada se u obzir uzme urod i utrošen rad.


Sjemenski krumpir.
Sadnja krumpira u jarke.
Sadnja naklijalog krumpira preostalog od prošle godine - pod slamu.
Agril folija preko krumpira posađenog pod slamu - zaštita od mraza.
Biljke što sam posijala u jesen lijepo napreduju i mom vrtu daju posebnu draž.
Jesenski niski grašak sam lagano zagrnula i postavila mu granje da se može po njima hvatati, jer naraste oko 50 cm i ne bi bilo dobro da leži na zemlji, jer u slučaju kiša može oboljeti i početi truliti.







Špinat sam okopala i između njega presadila salatu. Nekoliko boražina koje su se same zasijale, bit će izvrsna zaštita  salati od napada puževa.








Jesenski kupus koji je preživio zimu naočigled raste.

Jesenski češnjak sam okopala, posula pepelom (odlično gnojivo prepuno kalija koje podiže i pH zemlje, jer češnjak ne voli kisela tla), pa po njemu posula malo sjeckanih grančica, kako tlo ne bi bilo golo, a gliste gladne).


   

Jesensku salatu bilo je potrebno rasaditi i pognojiti, 


Jagode sam okopala, pognojila prošlogodišnjim kompostom i pomalčirala slamom, pa se nadam njihovom bujnom rastu i obilju slatkih plodova.

Luk vlasac i češnjak na gredici sa jagodama.

Najintenzivniji radovi u vrtu su u rano proljeće, kada je potrebno sve počistiti, prekopati, pognojiti, pograbljati i pripremiti gredice za proljetnu sjetvu.
Daljnim kontinuiranim radom u vrtu, bit ćemo nagrađeni obiljem zdravih i svježih plodova.







Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tablica dobrih i loših susjeda u vrtu

Krumpir pod slamom / vrt bez prekopavanja

Tušt (portulak) - lijek iz božje ljekarne